Organisation

Vacature: The Young Pianist Foundation zoekt een Vrijwilligerscoördinator

Augustus 2018

Voor de YPF Piano Competition 2019  zijn wij op zoek naar een: Vrijwilligerscoördinator voor 10 uur per week (in de periode vanaf 1 november 2018 -24 januari 2019), vervolgens Fulltime in de periode 24 januari - 15 februari 2019)

De vrijwilligerscoördinator is verantwoordelijk voor het werven, inroosteren, informeren, instrueren en aansturen van de ruim 30 vrijwilligers van de YPF Piano Competition 2019.
Dit concours, van 25 januari tot en met 10 februari 2019 vindt plaats in het Conservatorium van Amsterdam en beleeft haar finale in Muziekgebouw aan ’t IJ. YPF viert met dit concours ook haar 20-jarig bestaan. Kom jij ons team deze jubileumeditie versterken?

Over de YPF en de YPF Piano Competition

De Young Pianist Foundation werd in 1999 opgericht door Marcel Baudet en stelt zich ten doel initiatieven te ontwikkelen die de kansen voor het jonge piano toptalent vergroten. Hierbij neemt zij het internationale topniveau als de standaard en begeleidt en investeert ze in jonge Nederlandse en in Nederland studerende pianisten opdat zij kunnen excelleren.
YPF heeft een ANBI status en wordt gefinancierd met anonieme giften, fondsen en sponsors.

Van 25 januari tot en met 10 februari 2019 strijken in totaal 12 zeer gerenommeerde nationale en internationale juryleden in Amsterdam neer om te luisteren naar jong pianotalent en om daaruit een verantwoorde selectie te maken.
In vijf rondes mogen de deelnemers bewijzen meester te zijn in het hele piano-repertoire, van Bach tot nu. Wie treedt in de voetsporen van eerdere winnaars en wordt Nederlands nieuwste pianobelofte? Wie wint er de hoofdprijs van 10.000 euro of krijgt zelfs de prestigieuze Grand Prix Youri Egorov uitgereikt?
Voor de allerjongste pianotalentjes ( tot en met 14 jaar) organiseert de YPF die dagen ook een aparte junior competitie.

Functieomschrijving

De vrijwilligers van de YPF Piano Competition vervullen diverse rollen binnen het concours: van stagehand en chauffeur tot locatie-host en kaartverkoop; van info- en ontvangstbalie- medewerker en verkoop merchandise tot de overhandiging van bloemen op het podium; er is enorm veel te doen. Het concours kan niet bestaan zonder vrijwilligers!

De vrijwilligerscoördinator is verantwoordelijk voor het werven, inroosteren, informeren, instrueren en aansturen van ruim 30 vrijwilligers, waaronder een aantal trouwe vrijwilligers van het eerste uur. Als vrijwilligerscoördinator weet jij ervoor te zorgen dat alle vrijwilligers op het juiste moment op de juiste plek zijn en dat iedereen het naar zijn zin heeft.

Overige taken

  • Je hebt ervaring met werken in een concoursdynamiek, of een vergelijkbare omgeving;

  • Je hebt uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je hebt een goede beheersing van het Nederlands en Engels;

  • Je houdt van aanpakken, geeft niet snel op en hebt verantwoordelijkheidsgevoel;

  • Je hebt een praktische instelling en bent een organisatietalent: je bent in staat logistieke uitdagingen proactief en met een glimlach op te lossen;

  • Je bent in staat zelfstandig en onder soms hectische omstandigheden te werken;

  • Je hebt een goed netwerk (in Amsterdam);

  • Affiniteit en ervaring met vrijwilligerswerk voor culturele evenementen is een pre;

  • Je bent een teamspeler;

  • Een negen tot vijf mentaliteit is je vreemd, je bent bereid om in de periode van 1 november 2018 tot 15 februari 2019- zo nodig- in de weekenden en avonden te werken. Tijdens het concours en de opbouw en afbouw periode (24 januari t/m 11 februari ben je volledig beschikbaar en zal het aantal uren dus beduidend meer bedragen dan 10 uur per week;

  • Je bent bij voorkeur woonachtig in Amsterdam.

Wat bieden wij?

Een leuke freelance functie voor ca. 12 uur per week bij een inspirerend concours met prachtige muziek van jong en buitengewoon talent binnen een ambitieus team van enthousiaste organisatoren.

Meer informatie of solliciteren?

Sollicitaties voorzien van motivatie en CV kunnen tot 1 oktober per e-mail worden gestuurd ter attentie van Agnes Laan (Office Manager YPF) naar: info@ypf.nl. De eerste ronde gesprekken zal plaatsvinden in de laatste week van oktober.
CV’s zonder begeleidend schrijven worden niet in behandeling genomen. Vragen naar aanleiding van de vacature kunnen ook worden verstuurd naar info@ypf.nl.

                                                                                  --------------------------------------------------------------------------------

 

Music Council
Vladimir Ashkenazy (patron)
Martha Argerich
Emanuel Ax
Alfred Brendel
Leon Fleisher
Bernard Haitink
Evgeny Kissin
Radu Lupu
Mitsuko Uchida
Krystian Zimerman

Board
Jan Derck van Karnebeek, chairman
Niek Zaman, treasurer 
Cilian Jansen Verplanke, secretary
Ralph van Raat
Annemarie Boehmer
Wouter Paardekooper
Sven Arne Tepl

Organisation
Artistic Director: Marcel Baudet
General manager: Inge van Verschuer
Office management: Agnes Laan

Advisory committee 
Jan Marisse Huizing
Ralph van Raat 
Melchior Huurdeman
Marcel Baudet (chair)

Committee of Recommendation
Jeroen Krabbé
Ronald de Leeuw
Jaap Pop
Martijn Sanders
Jan Timman
Sieuwert Verster
Lucas Vis
Paul Witteman

Ontvang YPF nieuws in je inbox!

Sign up for The YPF Newsletter